آشنایی با دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال این روزها یک کلمه بسیار رایج است ، اما این کلمه به چه معناست و چه کاربردی دارد؟ چرا شرکت ها برای حفظ سهم خود در بازار و جذب مشتریان بیشتر به این امر نیاز دارند؟
بازاریابی دیجیتال نوعی بازاریابی از محصولات یا خدمات با استفاده از فناوری دیجیتال ، عمدتا در اینترنت ، از جمله تلفن های همراه و سایر صفحه ها مانند رایانه و سایر رسانه های دیجیتال است. این یک نوع از بازاریابی تبلیغاتی است که به دلیل هزینه کم و قابلیت اطمینان بالا و فراگیر بودن ، همراه با رشد اطلاعات و ابزارهای روابط عمومی ، جایگاه ویژه ای را در بین تبلیغ دهندگان باز کرده است.
اصطلاح بازاریابی دیجیتال برای دو دهه به عنوان زیرمجموعه مدیریت بازاریابی و همچنین مدیریت تبلیغات مورد استفاده قرار گرفته است.

دیجیتال مارکتینگ یک نوع بازاریابی پویا هست که هر روز بنا به ابزار های خاص خود رو به گسترش می باشد در واقع یک چتر مفهومی است که در برگیرنده ابزار های مختلف است.

انواع دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی اینترنتی) بر اساس ابزار

  1. طراحی سایت
  2. بازاریابی موتورهای جستجو: سئو (SEO & SEM)
  3. بازاریابی محتوا-تولید محتوا (Content Strategy)
  4. بازاریابی ویدئو یا (Video Marketing)
  5. بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)
  6. همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
  7. اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)
  8. ایمیل مارکتینگ
  9. SMS مارکتینگ
  10. رپورتاژ آگهی
  11. وایرال مارکتینگ (بازاریابی ویروسی)
  12. تبلیغات بنری و همسان (سایت های پر بازدید)
  13. و…

این نوع بازاریابی بنا بر نیاز بازار هر بخشی از آن نیاز به تخصص خاص خود را دارد و دیجیتال مارکتر معمولا با همه ی آن ها آشناییت یا تخصص دارد تا پروژه را به هدف از پیش تایین شده ی کار فرما برساند.

دیجیتال مارکتینگ

آیا بازاریابی دیجیتال برای همه مشاغل مفید است؟

بازاریابی دیجیتال می تواند پاسخگوی هر مشاغل در هر صنعتی باشد. فارغ از اینکه کسب و کار شما چه چیزی می فروشد ، بازاریابی دیجیتال همچنان شامل ایجاد شخصیت خریدار برای شناسایی نیازهای مخاطبان شما و ایجاد محتوای آنلاین ارزشمند متناسب با این نیازها می شود. با این حال ، این بدان معنا نیست که همه مشاغل نیاز به پیاده سازی استراتژی بازاریابی دیجیتال به روش های مشابه دارند.به همین علت مشتریان را تقسیم بندی مکنند.

انواع بازاریابی بر اساس نوع مشتری

  1. Business to Business Marketing
  2. Business to Customer
  3. Business to Goverment

تفاوت بین بازاریابی کلاسیک (آفلاین) و دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی کلاسیک به عنوان “تسهیل کننده” ترویج فعالیت های اقتصادی در نظر گرفته می شود و به عنوان علمی معرفی می شود که نیازهای مشتری را بررسی می کند و حتی نیاز خاصی را ایجاد می کند و سپس با معرفی و ارائه محصول ، این نیاز را برآورده می کند. با این حال ، تفاوت بین بازاریابی کلاسیک و دیجیتال هم اساسی است و هم ابزاری. بازاریابی جذاب و بازاریابی محتوا به وضوح در قلب بازاریابی دیجیتال قرار دارد و ابزارها و کانال های بازاریابی دیجیتال فقط در این زمینه تعلق دارند.

منبع: بازنویسی شده به قلم برزگران برگرفته از وب سایت هایی همچون ویکی پدیا+متمم +ایران تلنت و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button