طراحی سایت پزشکی

سایت پزشکی از جمله سایت­هایی است که برای پزشکان و همچنین برای بیماران شدیدا قابل استقبال است. سایت‌های پزشکی با برطرف کردن چالش­های پزشکان و بیماران، البته بارعایت تمامی سئوی سایت پزشکی  می‌توانند در سهولت برطرف کردن مشکلات بیماران نقش به‌سزایی داشته باشند.

تمامی پزشکان از طریق طراحی سایت پزشکی می‌توانند تبلیغات پزشکی انجام بدهند و بیماران هم از طریق این سایت می‌توانند از پزشک مورد نیاز مشاوره دارویی، نوبت‌گیری، یافتن مناسب‌ترین و بهترین پزشک و مشاوره پزشکی بهره­مند باشند. پزشکان با قرار دادن رزومه و معرفی خودشان در سایت­های پزشکی به بیماران کمک می‌کنند تا در کمترین زمان به بهترین  پزشک مورد نظر دست یابند. در ادامه در مورد نحوه طراحی یک سایت پزشکی مناسب، روش‌های استفاده از این سایت‌ها، مزایای داشتن سایت برای پزشکان و نکات لازم برای طراحی این نوع سایت‌ها را بررسی می‌کنیم.

طراحی سایت پزشکی

 مزایای طراحی سایت­ پزشکی

  • پزشکان باتجربه‌تر با قرار دادن تجربیات و معلوماتی که به مرور زمان به دست آورده­اند می‌توانند به پزشکانی که تازه شغل خودشان رو شروع کرده­اند کمک کنند تا معلومات بیشتری را کسب کنند.
  • یکی دیگر از مزایای چشم‌گیر سایت‌های پزشکی این است که با قرار دادن شماره تماس، به کاربران امکان تماس با آن‌ها را می‌دهند.
  • بیماران می‌توانند با سایت­ پزشک مورد نیازشان حق ویزیت خود را به راحتی و آنلاین پرداخت کنند.
  • پزشکان با قرار دادن موقعیت مکانی مطب یا بیمارستان، راه ارتباط بیماران با خودشان را آسان‌تر می‌کنند.
  • قابلیت باز کردن پرونده­ی پزشکی برای بیماران در سایت پزشکی وجود دارد؛ کاربران به راحتی می‌توانند پرونده باز کنند و با صرفه­جویی در وقت، برای انجام فعالیت‌های دیگر خود زمان بیشتری کسب کنند.
  • کمتر شدن هزینه­های رفت و آمد و برخی از فعالیت‌های دیگر
  • جذب اعتماد بالای کاربران نسبت به پزشک

اصول طراحی سایت پزشکان

اطلاعات در یک سایت پزشکی باید به شکلی درج شود که با ورود به سایت تمامی مشخصات پزشک، خدمات پزشک، بیمارستان­ها، مطب‌‌ها، درمانگاه­ها و… در آن قسمت قرار بگیرند.

طراحی سایت پزشکی باید به شکلی باشد که امکانات آن مانند معرفی تمامی خدمات، رزرو­های آنلاین، منو­های اصلی سایت مانند درباره ما، تماس با ما در بخش مناسب و دسترسی از سایت قرار بگیرند. نکته مهم دیگر این است که مدیریت سایت باید در دست پزشک مربوطه­ی آن سایت قرار داشته باشد.

امکانات سایت­های پزشکی

  • افراد دیگر می‌توانند با فروش محصولات پزشکی از جمله قرص­ها، شربت­ها، پماد­ها، قطره ‌ها و انواع دیگر داروهای مرتبط به آن پزشک، نوعی بازاریابی اینترنتی انجام دهند.
  • پزشکان با قرار دادن قسمتی برای پرسش و پاسخ ها اطمینان و حس دلگرمی بیشتری را به بیماران القا می‌کنند.
  • در بعضی مواد امکان مشاوره­ رایگان به کاربر نیز داده می‌شود.
  • لیست شرکت‌های بیمه­ طرف قرارداد در سایت قابل رویت است.
  • امکان درج و مدیریت پرونده‌های بیماران توسط خود پزشک وجود دارد.

نکات مهم در طراحی سایت مخصوص پزشکان

  • باید بخشی جداگانه برای ثبت اخبار­ها، مجلات و مقالات به روز پزشکی در نظر گرفته شود.
  • سعی کنید طراحی سایت پزشکی خود را به شرکت­های طراح سایت­ بسپارید تا طراحی به شکلی انجام شود که با هر بازدید، حس اعتماد به فرد القا شود و کاربری سایت نیز آسان‌تر شود.
  • صفحات را به شکلی طراحی کنید که کاملا حرفه ای و مرتبط با نیاز شما و بیماران باشد.
  • کنشگرا بودن سایت به زبان ساده: سایت باید طوری طراحی شود که قابلیت دیدن سایت در تمامی دستگاه‌ها وجود داشته باشد.

امکانات موجود در سایت­های آنلاین پزشکی برای کاربران

  • دیدگاه­های افراد بیمار راجع به پزشک موبوطه قابل رویت است.
  • روز­هایی که پزشک امکان ویزیت شما را دارد به صورت دقیق ثبت شده است.
  • در صفحه مربوط به هر پزشک تصویر پزشک، شماره تلفن، آدرس کامل مطب ثبت شده و قابل رویت است.
  • امکان امتیاز دادن پس از مراجعه به پزشک وجود دارد؛ کار باعث بهتر شدن دیدگاه­ بیماران و مراجعه کنندگان در طول زمان می‌شود.
  • نیازی به حضور مراجعه کننده در مراکز درمانی یا مطب برای نوبتگیری و مشرت وجود ندارد.
  • مراجعه کننده می‌تواند با ارسال عکس جواب آزمایش، نوار قلب، تصاویر رادیولوژی و امثال آن‌ها و بیماری‌های غیر اورژانسی مشکل خودش را برطرف کند؛ معمولا برای پاسخ اینگونه موارد با حضور طولانی‌مدت در مطب­ها و پرداخت هزینه‌های بالای ویزیت شاید به مشکل بر بخورید و تایم زیادی را هدر کنید.
  • امروزه با پیشرفت تکنولوژی بازدهی نوبت‌دهی آنلاین بیشتر از نوبت‌دهی حضوری شده است.

چه شرکت هایی امکان طراحی سایت پزشکی را دارند؟

تجربه نشان داده است که سپردن طراحی سایت پزشکی  به شرکت هایی که به غیر از طراحی سایت پزشکی فعالیت سئو را به خوبی انجام می‌دهند بازخورد بهتری دارد؛ چون شما با یک انتخاب خوب، دیگر دغدغه و نگرانی سئو شدن سایت پزشکی خود را نخواهید داشت.

یکی از مسئله هایی که باعث درگیر شدن ذهن پزشکان می‌شود این است که سایت پزشکی آن‌ها از بازدید زیادی برخوردار شود. یکی دیگر از ویژگی‌های چشم‌گیر سایت پزشکی این است که برای بیمار واضح گفته شود که پزشک مراجعه شده چه تخصصی دارد و چه امکاناتی را می‌تواند به بیمار ارائه دهد. قوائد رعایت شده یا نشده در سایت سبب می‌شود که مراجعه کنند تصمیم نهایی خود را بگیرد.

به صورت کلی طراحی سایت پزشکی که به صورت اصولی و کامل انجام شده باشد، هم به بیمار برای پیدا کردن بهترین پزشک و هم به پزشک برای جذب مراجعه کننده­ی بیشتر کمک می‌کند. بنابراین بهتر است شرکت‌های متخصص در طراحی سایت این کار را برای پزشکان انجام دهند تا هم کاربران دسترسی بهتر و آسان‌تری داشته باشند و هم سئو سایت و بازاریابی اینترنتی که پزشک انجام می‌دهد بهتر انجام شود.

برای طراحی سایت پزشکی چه مدت زمانی لازم است؟

در بعضی از موارد پروژه­های اصولی طراحی سایت پزشکی بین 15 الی 40 روز انجام می‌شود ولی زمان دقیق آن بستگی به خصوصیات محتویات داخل سایت و نحوه کارکرد طراح سایت و شرکت دیجیتال مارکتینگ دارد.

تاثیر گذاشتن تصویر در سایت پزشکی

بدون شک استفاده از عکس‌های مناسب و درج عکس­های مربوطه در سایت پزشکی تاثیر زیادی دارد. توصیه می‌شود از عکس­های اورجینال برای قرار دادن در سایت استفاده شود؛ مثلا از پزشک هنگام ویزیت کردن بیمار یا از مطب مربوطه و … می‌توان برای افزایش تاثیر سایت در کاربران استفاده کرد. تصاویر باید جوری باشد که مراجعه‌کننده در نگاه اول جذب سایت و محتویات آن شود.

دیجیتال مارکتینگ سایت پزشکی

به زبان ساده دیجیتال مارکتینگ پزشکی یعنی با اقدام به استفاده از ابزارهای دیجیتال شما می‌توانید برندسازی مطب یا پزشک مربوطه را انجام دهید. تجربیات و اطلاعات کسب شده نشان داده است که در80 درصد از موارد مشاغلی که به دیجیتال مارکتینگ روی آورده‌اند، در میزان درآمد و تعداد مشتری‌های خود پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button