فناوری هوش مصنوعی MUM گوگل

گوگل در کنفرانس «سرچ آن» که به صورت زنده پخش شد، قابلیت جدیدی را معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد ترکیبی از تصاویر و متن را در تقاضاهای جست‌و‌جوی گوگل استفاده کنند.گوگل در کنفرانس امسال طراحان Google’s I/O فناوری هوش مصنوعی جدیدی را با نام اختصاری MUM معرفی کرد.

Multitask Unified Model : مدل متحد چند وظیفه ای

این فناوری می‌تواند همزمان اطلاعات را در فرمت‌های مختلف شامل متن، تصاویر و ویدئو درک کند و ارتباط بین موضوعات، مفاهیم و ایده‌ها را پیدا کند. اکنون گوگل با آپدیت جست‌و‌جوی تصویری Google Lens، یکی از راه‌های استفاده از MUM در محصولاتش را اعلام کرد.

 

Google MUM میتونه دقیق تر بفهمه که شما به چه چیزی نیاز دارید اونم با تلفیق اطلاعات متن و عکس همچنین این الگوریتم هوش مصونعی هزار برابر از الگوریتم هوش مصونعی Bert قدرتمند تر می باشد

جست‌و‌جوی تصویری Google Lens فناوری تشخیص تصویر گوگل است که به کاربر اجازه می‌دهد از دوربین گوشی خود برای انجام کارهای مختلفی مانند ترجمه فوری، شناسایی گیاهان و حیوانات، کپی و چسباندن عکس‌ها، یافتن آیتم‌های مشابه با آنچه در ویو فایندر دوربین وجود دارد، کمک گرفته و برای مسائل ریاضی و موارد دیگر استفاده کند. گوگل اعلام کرد به زودی از قابلیت‌های MUM استفاده خواهد کرد تا Google Lens را ارتقا داده و قابلیت افزودن متن به جست‌و‌جوهای تصویری را اضافه کند و به کاربران اجازه دهد درباره آنچه می‌بینند سوال بپرسند.
این قابلیت در عمل به این شکل کار می‌کند: کاربر می‌تواند عکس پیراهن مورد علاقه‌اش را از سرویس Google Search پیدا کند و سپس روی آیکن Google Lens کلیک کند و گوگل همان طرح را در یک جفت جوراب پیدا می‌کند. با تایپ کردن واژه‌هایی مانند «جوراب‌هایی با همین طرح» می‌توانید گوگل را به یافتن تقاضاهای جست‌و‌جوی مرتبط هدایت کنید که با استفاده از جست‌و‌جوی متنی به تنهایی یافتن آن بسیار دشوارتر بود.
این قابلیت برای آن دسته از تقاضاهای جست‌و‌جویی که گوگل برای پاسخگویی به آنها مشکل دارد، مفید است. ممکن است کاربران در جست‌و‌جوی موردی باشند که توصیف آن با کلمات دشوار است یا ممکن است به شکل‌های مختلفی توصیف شود. با استفاده ترکیبی از تصویر و کلمات در یک تقاضای جست‌و‌جو، گوگل ممکن است نتایج جست‌و‌جوی مرتبط‌تری را نشان دهد.
بر اساس گزارش تِک کرانچ، گوگل همچنین اعلام کرد از MUM به اشکال دیگر در Google Search و جست‌و‌جوهای ویدیو استفاده خواهد کرد. به‌روزرسانی Google Lens در ماه‌های آینده عرضه می‌شود زیرا همچنان به تست و ارزیابی نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button